Monday, May 7, 2012

kasih ayah yang tak berganti

tiba-tiba je rindu kat arwah ayah.. semoga beliau di tempatkan dalam kalangan orang-orang yang dikasihi dan diredhai oleh Allah S.W.T..

10 OKTOBER 1946 - 15 APRIL 2012
Sunyi sepi tanpa suara, malam yang sangat dingin memandangkan musim sejuk belum berakhir. Di atas sejadah cinta ini ku sujud menghadap-Mu Ya Allah dan di sini jualah tempat aku mengadu dan menagih kasih yang pasti.

Air mata ini bercucuran lagi, hati ku bergelodak menanggung beban perasaan yang tak mampu ku luahkan. Saat ku menadah tangan menagih simpati dan keredhaan-Mu, mendoakan kesejahteraan dan keampunan buat ayah ku, aku terdiam lagi cuba menahan sebak di dada.


Namun apakan daya aku juga manusia biasa, biarlah air mata ini mengalir buat pengubat rindu. Dalam hati kecil ku, ku mohon ketabahan untuk meneruskan hidup. Ya Allah amat perit untuk ku telan ujian-Mu ini.
Selesai menunaikan solat, aku diam sejenak cuba mentafsir atas segala ujian yang aku hadapi. Sedar dan pasti akan hikmah pemergian ayah yang telah pergi hampir tiga minggu.

Banyak hikmah yang telah Allah berikan buat keluarga kami. Segala perubahan yang berlaku adalah yang terbaik. Alhamdulillah atas segala hikmahnya dan aku redha.
"Tuppp!!!!..."

Tiba-tiba hatiku bagai disentap kuat. Aku menangis lagi.
 aku redakan hatiku dengan menyedekahkan al-fatihah dan surah Yaasin kepada arwah ayhku..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pEmbErItAhUAn !!!

Blog ini diwujudkan untuk mencerita segala kisah suka duka hidup NUYU dan ia tidak melibatkan sesiapa yang tidak berkenaan...
Segala info2 dan artikel2 yang dicopy paste dalam blog NUYU ini akan dinyatakan dari mana sumbernya diambil...
Akhir kata, diharapkan segala coretan kat blog NUYU ini akan memberi manfaat kepada sesiapa yang suka terjah blog ini...

SEKIAN=)

NaK mAkAN !!